Domowy kebab II

Podawałam już kiedyś przepis na domowego kebaba. Wtedy robiłyśmy go wspólnie z Wiosenką.
A z racji tego, że domowych fast-foodów nigdy nie mamy dość, to czas przyszedł  na wypróbowanie kolejnego przepisu. Tym razem pochodzi on z pełnego wspaniałych pomysłów programu Rewolucja na talerzu, którego prowadzącymi są pani dietetyczka oraz pewna kucharka z zamiłowania, Olga.



Przepis podaję na 3 solidne porcje.


Farsz mięsny:

podwójna pierś z kurczaka
sok z połowy limonki
1 łyżka oliwy
3 łyżeczki mielonego kuminu
2 łyżeczki słodkiej papryki
szczypta chilli
sól i pieprz

Tzatzyki:

1 mały jogurt
1 ząbek czosnku
1 mały ogórek
szczypta mielonego kuminu
sól i pieprz

Lavash:

1 i pół szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
ok. 1/8 szklanki ciepłej wody
1 łyżeczka miękkiego masła
sól

Dodatki:

pomidor
chrupiąca sałata
czerwona cebula

Pierś z kurczaka należy pokroić w paski. Włożyć do miski, zalać oliwą, sokiem z limonki, dodać przyprawy, wymieszać i odstawić do marynowania na minimum godzinę. Smażyć 5 minut w małej ilości oliwy, na teflonowej patelni.
Ogórka obrać, zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Lekko posolić i odstawić na chwilę, aż ogórek puści sok. Następnie należy odcisnąć nadmiar wody. Odciśniętego ogórka  dodać do jogurtu. Wycisnąć czosnek, dodać do masy jogurtowo-ogórkowej. Posolić , popieprzyć i dodać szczyptę kuminu. Wymieszać i odstawić na godzinę.
Mąkę rozrobić z masłem, solą i wodą. Zagnieść ciasto W razie potrzeby dodać jeszcze wody – konsystencją ciasto powinno przypominać ciasto na pierogi. Wyrobione ciasto zostawić by odpoczęło na 20 minut. Następnie ciasto należy podzielić na trzy części i z każdej rozwałkować cienki placek. Podczas wałkowania podsypać mąką, tak by ciasto nie lepiło się do wałka i stolnicy ( w Moim wypadku nie potrzeba było). Gotowe placki smażyć na dobrze rozgrzanej teflonowej patelni bez tłuszczu. Placki smażą się bardzo szybko. Gdy tylko na ich powierzchni pojawią się bąble, należy je przewrócić  na drugą stronę, smażyć jeszcze chwilę i zdjąć z patelni. Nie należy ich za długo smażyć ponieważ robią się suche i łamliwe.
Na gotowy placek nakładamy sos tzatzyki, chrupiącą sałatę, plaster pomidora i czerwonej cebuli i zawijamy. 
Na zdrowie!:)

______________________________♥______________________________


10 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. ogladalam ten program i mam juz przygotowany przepis, ale tak mi jakos zeszlo, a tu widze u Ciebie wlasnie takie pysznosci:)
    chyba tez takie sobie zrobie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. lavash wygląda wspaniale, podoba mi się prostota jego przygotowania i pewnie pozwolę go sobie wykorzystać :)
    bardzo dobrze, że używasz kmin rzymski :)
    spróbuj z jagnięciną!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Che bella questa tua ricetta internazionale ..gustoso kebab, ciao

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś tak ten program nie do końca mnie przekonuje - choć przyznam, że w weekendy zazwyczaj go oglądam. Za to kebab jak najbardziej mi się podoba! :)

    Ściski!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nigdy kebabu nie jadłam. Żadnego.
    :)))

    Takiego domowego to bym spróbowała.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. brzmi i wyglada nad wyraz smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewolucję na talerzu bardzo lubię jako program i pomysły. Mimo, że są dla mnie "zrzynką" z brytyjskiego "Gotuj i chudnij" też pokazywane na tvnstyle. Prowadzące są lekko irytujące, ale przepisy zacne. Na pewno wypróbuję także i ten przepis. Dzięki ci Olciaku za wypróbowanie go.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  8. przepis zapisałam, bo wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam domowe fast foody!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tomaszu- jagnięcina u Mnie niestety nie do dostania:(

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie