To czego zabraknąć nie może- masło orzechowe


W orzeszkach ziemnych lubię już sam zapach.
Masło orzechowe robi się bardzo szybko, zanim się obejrzysz już będzie gotowe.


- solone orzeszki ziemne 
- blender

Orzeszki wsypujemy do blendera mi mieszamy tak długo, aż do uzyskania mazistej masy.
Takie masło idealnie smakuje z domowym pieczywem:).

______________________________♥______________________________



Ps: można zrobić także wersję z dodatkami, np. słodką- z cukrem trzcinowym albo z  odrobiną gorzkiej czekolady.

24 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. tylko tyle? dlaczego ja go jeszcze nie zrobiłam?! :) masło orzechowe jest przecież tak pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak! Uwielbiam masło orzechowe - i masz rację, swoje, domowe, jest pięćset razy lepsze niż kupne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam :) i jeszcze mozna czesc orzechow grubiej zmielic i mamy bardzo chrupiace maslo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadza się - masła orzechowego nigdy nie może mi zabraknąć:) Bzu też, podobnie jak bez:D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. hehe, to takie proste a takie smaczne:D

    OdpowiedzUsuń
  6. cooking Marto- oj nie wiem czy w takiej postaci polubiłby je mój aparat ortodontyczny:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. to naprawdę jest aż tak proste?? akurat wczoraj kupiłam 0,5 kg orzeszków solonych... ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam bardziej skomplikowane przepisy, muszę Twój wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jestem uzależniona. od tego smaku.
    nie powinnam nawet myśleć o robieniu masła orzechowego.
    a co dopiero je robić!
    ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny, prosty przepis! Kochamy masło orzechowe, szczególnie w połączeniu z konfiturą z czarnej porzeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Masło orzechowe znika u mnie w tempie ekspresowym, muszę się w końcu kiedyś zmobilizować i je zrobić sama...

    OdpowiedzUsuń
  12. najprostsze przepisy są najlepsze! a do tego masło orzechowe domowego wyrobu, a to ze sklepu jest nieporównywalne. pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niewiele trzeba, by zrobić masełko orzechowe, jeszcze mnie, by się od niego uzależnić ;P uwielbiam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Prawdziwe (bez dodatku utwardzanych tłuszczy, polepszaczy smaku...) masło orzechowe to naprawdę coś! Ja wprawdzie nei robiłam, ale kupuję w sklepach eko i ubustwiam z migdałów, z orzechów laskowych też jest mniam. Od kiedy pierwszy raz spróbowalam, zawsze jest w lodowce :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ to proste:)Koniecznie do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy jeszcze nie robiłam , a to takie prościutkie...

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam. Ostatnio tylko to domowe. Urocze zdjęcia.
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Olcik, ale kuszisz...:) w wolnej chwili sobie takie sprawie:)

    a czy kazdy blender to zmiksuje, czy tylko takie co maja funkcje kruszenia lodu?

    OdpowiedzUsuń
  19. ago- wiesz co ja mam funkcję kruszenia lodu, więc się chyba nie wypowiem dostatecznie wiarygodnie (wydaję mi się jednak, że każdy powinien im sprostać).

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem uzalezniona od masla z orzeszkow ziemnych, ale jeszcze nie robilam swojego. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ty pomysłowa duszko. Wiesz co dziś zrobię ? Zgadnij hihiii :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam masło orzechowe - muszę zrobić, ale nie wiem czy mój blender sobie poradzi?

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie to proste?! Nie żartuj!

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie