Ryż na mleku z morelami w karmelu



Do ryżu na mleku przekonywałam się bez mała dwadzieścia lat swojego życia.
No ale.. lepiej późno, niż wcale :)



/ przepis własny, składniki na 2 porcje/

- 2 szklanki wody
- 1/2 szklanki białego ryżu
- 1/2 szklanki mleka koksowego
- 1/3 laski wanilii
- szczypta soli
- 2 łyżeczki brązowego cukru
- 1 łyżeczka masła
- 2 morele
- listki melisy (do dekoracji)

Ryż opłukałam na sicie o małych oczkach.
Do garnka wlałam wodę, wsypałam ryż i gotowałam na małym ogniu, stale mieszając ok. 15 minut.
Ryż wchłonął wodę. Dodałam mleko kokosowe,wanilię i gotowałam jeszcze ok. 5-8 minut.  Jeśli zauważałam, że ryż zaczyna przywierać dolewałam wodę i mieszałam.
Po tym czasie lekko posoliłam całość i dosłodziłam do smaku.
Przelałam do miseczek.
Morele umyłam, pozbawiłam pestek i pokroiłam na dość grube kawałki.
Na patelni rozgrzałam łyżeczkę masła i cukru. Gdy utworzył się  karmel włożyłam cząstki moreli.
Podsmażyłam je chwilę w karmelu i przełożyłam do miseczek.
Na sam koniec ryż na mleku udekorowałam listkami świeżej melisy.
Smacznego!

Wskazówki:
Do ryżu na mleku nie musisz dodawać mleka kokosowego, możesz zastąpić je dowolnym mlekiem roślinnym lub zwierzęcym albo śmietanką 12%.



______________________________♥____________________________

17 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Ryż na mleku kojarzy mi się z dzieciństwem , uwielbiam ten deser! Aczkolwiek z morelami nie próbowałam.. ;) Jeśli smakuje tak jak wygląda to istne niebo! :)
    Olgo, gdzie kupiłaś tą piękną miseczkę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa. Miseczka jest z Green Gate.

      Usuń
  2. Wygląda mega apetycznie! *.* W przyszłym czasie na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, lubię ryż na mleku. Cudna propozycja. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! Same pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co prawda najbardziej lubię ryż na mleku z malinami, ale taka propozycja również trafia w moje serce :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ryż na mleku zawsze lubiłam, ale kiedyś często kupowałam gotowy - teraz, w życiu tego nie zrobię, a najlepsze wspomnienia mam, gdy przyrządzała mi go babcia :) twoja wersja pewnie smakuje świetnie, powalające smaki! i prześliczna miseczka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki !
      rzeczywiście kupny nie umywa się do takiego, który przyrządzimy własnoręcznie :)

      Usuń
  7. Ryż na mleku to moja "zadobroć" na ocieplenie nastrojów. A jak z mlekiem kokosowym, wanilią i morelami to biorę w ciemno.
    Pozdro
    A.

    OdpowiedzUsuń
  8. miałam tak samo, jeszcze do niedawna było dla mnie największe ohydztwo świata, a wystarczyło po prostu spróbować dobrej wersji :D

    OdpowiedzUsuń
  9. o mniam! uwielbiam ryż na mleku! Btw.... Piięęęęękny blog! Ja tu zostaję!

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie