Fondant czekoladowy



Fondant to mój ulubiony deser tuż obok tiramisu. Jest bardzo prosty i szybki w przygtowaniu. 
Tylko uwaga, nie jest dietetyczny! Można jednak czasami przymknąć dla niego oko, bo przecież składa się głównie z gorzkiej czekolady :) Poza tym odczucia smakowe są niezapomniane, dlatego nie można sobie Jeśli potrzymamy go w piekarniku odrobinę dłużej otrzymamy najprawdziwe w świecie brownies.
To jak? Ktoś chętny na fondant?



Fondant czekoladowy 

/przepis dla 2 osób/

-  100 g dobrej jakościowo gorzkiej czekolady
- 50 g miękkiego masła
- 40 g cukru pudru
- 1 kopista łyżka mąki
- 1 jajko
- 1 żółtko
- 2 łyżki kakao
- 2 łyżki likieru Amaretto
- szczypta soli

Do rondelka nalałam wodę, zagotowałam. Ceramiczną miskę wypełniłam połamaną czekoladą i masłem, przykryłam nią wierzch rondelka i gotowałam na małym ogniu stale mieszając, aż do rozpuszczenia się czekolady. Odstawiłam do ostudzenia.
Piekarnik nastawiłam na 200 stopni C (bez termoobiegu).
Do osobnej miski wbiłam jajko oraz żółtko, dodałam cukier puder i sól. Ubiłam wszystko na pusztystą, prawie białą masę. Dodałam rozpuszczoną czekoladę, Amaretto i przesianą mąkę.
Wszystko dokładnie wymieszałam za pomocą trzepaczki.
Kokilki wysmarowałam odrobiną masła i wlałam czekoladową miksturę.
Wstawiłam do piekarnika i piekłam około 13 minut.
Oba desery oprószyłam kakao i podałam jeszcze ciepłe.

Smacznego!






Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥____________________________

13 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. och, zazdroszczę Ci tego cudownego deseru!

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę się w końcu na niego skusić, tak mnie kusi....: )

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekoladowe niebo! Uwielbiam wszystko co czekoladowe i takie właśnie desery są najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam i wyszło pyszne, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne zdjęcia i bardzo kuszące. Nigdy nie próbowałam tego deseru. Piękny.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie koniecznie musisz to nadrobić:)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  6. Cudownie to wygląda i pewnie świetnie smakuje. Muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyszło pyszne

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie