Przegląd książkowych nowości- zima 2017


Ponieważ poprzedni wpis dotyczący książkowych nowości cieszył się sporym zainteresowaniem   postanowiłam napisać kolejny :-) Co jeszcze wylądowało na mojej  półce tej zimy?
Już odpowiadam.


"Smitten Kitchen, czyli Nowy Jork na talerzu" D. Perelman

To książka kucharska stworzona dla wszystkich tych, którzy cenią sobie konkrety.
Minimalistyczne zdjęcia potraw, rady i wskazówki od autorki,  mało skomplikowane i smakowite przepisy z którymi poradzą sobie nawet początkujący w kuchni. Deb na co dzień prowadzi poczytnego bloga Smitten Kitchen, jeśli jeszcze go nie znasz koniecznie to nadrób! :-)


"Na zdrowie" E. Mórawska

White Plate to marka sama w sobie. Eliza, założycielka bloga ma już na swoim koncie trzy przepięknie wydane książki kucharskie. Czwarta, " Na zdrowie" zawiera mnóstwo przepisów na super-zdrowe potrawy. Piękne fotografie i spokój emanujący z tej książki sprawiają, że z wielką przyjemnością się ją przegląda.


 A receptury aż proszą się o wykorzystanie.


"Chleb. Domowa Piekarnia" P. Kucharski

Piotra Kucharskiego możesz kojarzyć z kuchni programu śniadaniowego Dzień Dobry TVN, gdzie często gości. Jego książka to głównie zdjęcia pieczywa oraz proste przepisy na chleby, bułki i słodkie bułeczki. Znajdziemy również wiele ciekawych rodzinnych receptur (jego dziadek prowadził kiedyś piekarnię). To pełna ciepła opowieść o rodzinnej tradycji wypiekania chleba.


 Od kilku miesięcy  wypieków Piotra można spróbować w nowo powstałej wrocławskiej piekarni Chleboteka.





" Hygge. Klucz do szczęścia" M. Wiking

Skuszona tytułem, piękną grafiką okładki i lansowanym od listopada sloganem hygge z uśmiechem na ustach zakupiłam tę książkę.
" Po co ci ona? Przecież ty już to wszystko wiesz"- rzekła moja znajoma.
No jak to wiem? Nie, niemożliwe. Na pewno w tej pozycji jest coś co sprawi, że ta zimowa szaro-bura codzienność stanie się piękniejsza i bardziej przyjazna. Zapewne autor zawarł w książce jakiś tajemny klucz, który może odnaleźć jedynie ten, kto ją przeczyta. No i to nurtujące słowo hygge, co to właściwie jest? Hygge to wszystko to co sprawia nas w dobry nastrój.  Popołudniowa kawa, wieczór z książką, rozmowa z dawno niewidzianym przyjacielem. "Hygge. Klucz do szczęścia" to taki mini-poradnik z pomysłami na to co zrobić, by stać się szczęśliwszym. Ja potraktowałam go trochę z przymrużeniem oka i.. wiesz co? Rzeczywiście ja już to wszystko wiedziałam. I zamiast wydawać trzydzieści kilka złotych na tą pozycję polecam Ci po prostu głęboko odetchnąć, wypuścić powietrze, zatrzymać się na chwilę, znaleźć czas dla dawno niewidzianego przyjaciela/ przyjaciółki i pójść z nim na kawę czy łyżwy. Bo w końcu radość to umiejętność cieszenia się z małych rzeczy :-)


Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥____________________________

2 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Nowy Jork na talerzu zgłębiam póki co i przetestowałam dopiero jeden przepis, ale lektura jest wciągająca, zdjęcia piękne a przepisy proste, więc mam nadzieję testować i testować w miarę regularnie :)
    Z chęcią zajrzałabym również do książki P. Kucharskiego - na samą myśl o chlebach i bułeczkach - ślinotok :P

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie